Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2018, 13(1):1-8 | DOI: 10.26552/pte.C.2018.1.1
Spokojnosť zákazníkov s vybranými parametrami kvality služieb Slovenskej pošty, a. s.
- Žilinská univerzita v Žiline - F PEDAS, Univerzitná 8215/1, 010 26 Žilina
This article deals with the issue of customer satisfaction with the services of the national postal operator in the Slovak Republic. The article compares two surveys of customer satisfaction with the aim of pointing to differences in the perception of the quality of postal services between ordinary and corporate customers. Finally, the article illustrates the differences in the perception of the importance of selected quality criteria of the postal services and the satisfaction assessment between these two types of customers.
Kľúčové slová: customer satisfaction, quality, postal services, ordinary and corporate customers
Uverejnené: March 30, 2018 Zobraziť citáciu
Referencie
- MATEIDES, A. Spokojnosť zákazníka a metódy jej hodnotenia: koncepty a skúsenosti. 1.diel. Bratislava: Ing. Miroslav Mračko, EPOS, 1999. 270 s. ISBN 80-8057-112-9.
- GEJDOŠ, P. - SIMANOVÁ, Ľ.: Monitorovanie a meranie spokojnosti zákazníkov ako prostriedok efektívneho zlepšovania kvality. 2011. DF TU vo Zvolene. Dostupné na: https://www.sjf.tuke.sk/transferinovacii/pages/archiv/transfer/21-2011/pdf/100-102.pdf
- Úrad pre reguláciu elektronických komunikácii a poštových služieb: Spokojnosť zákazníkov. Dostupné na: https://www.teleoff.gov.sk/spokojnost-zakaznikov/
- Úrad pre reguláciu elektronických komunikácii a poštových služieb: Správa o stave poskytovania univerzálnej služby a poštového platobného styku za rok 2016. Dostupné na: https://www.teleoff.gov.sk/data/files/48168_sprava-o-stave-us-za-rok-2016.pdf
- Slovenská pošta: Výročná správa Slovenskej pošty, a. s. 2016. Dostupné na: https://www.posta.sk/subory/39115/vyrocna-sprava-za-rok-2016.pdf
- ACHIMSKÝ, K. a kol.: Výskum spokojnosti zákazníkov so službami Slovenskej pošty, a. s. - 2017. Interný materiál. Žilinská univerzita v Žiline, Fakulta PEDAS. 2017.
- ŠPÁNIKOVÁ, V.: Hodnotenie kvality služieb v podmienkach poštových operátorov. Diplomová práca. 2018. Žilinská univerzita v Žiline, Fakulta PEDAS, Katedra spojov.
- SBA: Malé a stredné podnikanie v číslach v roku 2016. Dostupné na: http://www.sbagency.sk/sites/default/files/image/msp_v_cislach_v_roku_2016_final_v_20_10_2017_002.pdf
Tento článok je publikovaný v režime otvoreného prístupu k vedeckým informáciam (Open Access), ktorý je distribuovaný pod licenciou Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), ktorá umožňuje distribúciu, reprodukciu a zmeny, ak sa pôvodna práca riadne ocitovaná. Distribúcia, reprodukcia alebo zmeny, ktoré nie sú v súlade s podmienkami tejto licencie, nie sú povolené.


