Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2020, 15(1):50-58 | DOI: 10.26552/pte.C.2020.1.8
Kľúčové faktory ovplyvňujúce proces nákupu mužov v prostredí e-commerce
- Žilinská univerzita v Žiline, Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov, Katedra spojov, Univerzitná 8215/1, 010 26 Žilina
Knowledge of consumer behaviour in the e-commerce market can be considered a competitive advantage. The aim of this study is to present the results of author primary research, processed by reducing the number of variables by applying factor analysis. Factor analysis reveals the key factors influencing the consumer behaviour in case of purchasing process by Slovak consumers, men who use social networks. The results reveal a strong and direct relationship between various attribute variables, but mainly the payment for the ordered goods with delivery method of purchase.
Kľúčové slová: consumer behavior, factor analysis, e-commerce, social networks
Uverejnené: March 30, 2020 Zobraziť citáciu
Referencie
- KOTLER, Ph.: Marketing management. Praha : Grada Publishing, 1998. 710 s. ISBN 80-7169-600-5
- Heureka.cz: Slováci v roku 2019 na e-shopoch vytvorili nový rekord - minuli 1,36 miliardy eur. Dostupné na internete:< https://onas.heureka.cz/slovaci-v-roku-2019-na-e-shopoch-vytvorili-novy-rekord-minuli-136-miliardy-eur>.
- Vekové zloženie - SR, oblasti, kraje, okresy, mesto, vidiek. (18.03. 2020). STATdat.
- IABSlovakia: Návštevnosť slovenského internetu v roku 2019. Dostupné na internete:< https://www.iabslovakia.sk/wpcontent/uploads/2020/03/IAB_Sprava_IABmonitor_2019_FINAL.pdf>.
- IPSOS: The evolution of shopper behaviour. Dostupné na internete:
- JOHNSON. R. A. - WICHERN. D. W. Applied multivariate statistical analysis. New Jersey: Pearson, 2007. 808 s. ISBN 978-0131-8771-53
- HEBÁK, P a kol. Vícerozměrné statistické metody 3. Praha: Informatorium, 2007. 256 s. ISBN 80-733-303-938
- Statistika PSPP. Dostupné na internete: < https://statistikapspp.sk/softver-pspp/>.
- Hayton, J. C., Allen, D. G., & Scarpello, V. (2004). Factor Retention Decisions in Exploratory Factor Analysis: a Tutorial on Parallel Analysis. Organizational Research Methods, 7(2),191-205. Dostupné online:
Prejsť k pôvodnému zdroju... - Michael W. Browne (2001) An Overview of Analytic Rotation in Exploratory Factor Analysis, Multivariate Behavioral Research, 36:1, 111-150, DOI: 10.1207/S15327906MBR3601_05
Prejsť k pôvodnému zdroju...
Tento článok je publikovaný v režime otvoreného prístupu k vedeckým informáciam (Open Access), ktorý je distribuovaný pod licenciou Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), ktorá umožňuje distribúciu, reprodukciu a zmeny, ak sa pôvodna práca riadne ocitovaná. Distribúcia, reprodukcia alebo zmeny, ktoré nie sú v súlade s podmienkami tejto licencie, nie sú povolené.


