Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2025, 20(1):6-15 | DOI: 10.26552/pte.C.2025.1.2
Tvorba a implementácia firemnej značky v kontexte marketingovej identity podniku
- 1 Katedra spojov, FPEDAS, Žilinská univerzita v Žiline
The goal of this article is to examine the process of creating a corporate brand and its impact on the marketing identity of a business. The article is based on the results of the author's bachelor's thesis and relies on theoretical foundations of branding. It analyzes a case study of brand design for a business combining bookstore and cafe.
Kľúčové slová: corporate identity, branding, design manual, marketing communication, logo, brand
Vložený: March 23, 2025; Revidovaný: March 23, 2025; Přijatý: June 20, 2025; Uverejnené: July 1, 2025 Zobraziť citáciu
Referencie
- KAPFERER, J. N. 2012. The New Strategic Brand Management: Advanced Insights and Strategic Thinking, 5. vyd. London: Kogan Page Publishers, 2012. 512 s. ISBN 978-07-494-6516-2.
- AAKER, D. A. 2011. Marketing Research. 10 vyd. New York: Wiley, 2011. 701 s. ISBN 978-04-705-2461-9.
- HOLT, D. B. 2004. How brands become icons. USA: Harvard Business Review Press, 2004. 288 s. ISBN 15-785-1774-5.
- WHITBREAD, D. 2009. The Design Manual. Sydney: University of New South Wales Press, 2009. 400 s. ISBN 978-17-4223-000-9.
- OLINS, W. 2014. Brand New: The Shape of Brands to Come. London: Thames & Hudson, 2014. 200 s. ISBN 978-05-002-9139-9.
- KELLER, K. L. 2007. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 800 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
- NEUMEIER, M. 2004. The Brand Gap. London: Pearson, 2004. 208 s. ISBN 978-03-2134-810-4.
- GANINO, M. 2018. Company Culture For Dummies. 1.vyd. United Sates: For Dummies, 2018. 408 s. ISBN 978-11-194-5784-8
- BALMER, J. M. T. 2012. Strategic corporate brand alignment: Perspectives from identity based views of corporate brands (CORPORATE BRAND). In European Journal of Marketing [online]. 2012, Vol. 46, pp. 1064 - 1092 [cit. 2015-12-09]. Dostupné na: http://dx.doi.org/10.1108/03090561211230205. ISSN 0309-0566.
Prejsť k pôvodnému zdroju... - KOTLER, P. - KELLER. K. L. 2016. Marketing management. 15. vyd. London: Pearson, 2016. 692 s. ISBN 978-01-338-5646-0.
Tento článok je publikovaný v režime otvoreného prístupu k vedeckým informáciam (Open Access), ktorý je distribuovaný pod licenciou Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), ktorá umožňuje distribúciu, reprodukciu a zmeny, ak sa pôvodna práca riadne ocitovaná. Distribúcia, reprodukcia alebo zmeny, ktoré nie sú v súlade s podmienkami tejto licencie, nie sú povolené.


