Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2014, 9(1):35-41 | DOI: 10.26552/pte.C.2014.1.6

FMEA ako súčasť plánovania kvality v poštových procesoch

Lucia Madleňáková, Radovan Madleňák
Katedra spojov, FPEDAS, Žilinská univerzita v Žiline, Univerzitná 1, 010 26 Žilina

The paper is devoted to the themes and procedures concerning processing of express shipments inside postal company. The target of the paper is to find and identify possible process mistakes and errors, find solutions. For that purpose, Failure mode and Effect analysis method has been used. At the end of the paper several proposals for optimization of process in FMEA sheets can be found.

Kľúčové slová: process, FMEA Method, Quality planning, FMEA worksheet, Risk Number

Uverejnené: March 30, 2014  Zobraziť citáciu

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Madleňáková, L., & Madleňák, R. (2014). FMEA ako súčasť plánovania kvality v poštových procesoch. Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod9(1), 35-41. doi: 10.26552/pte.C.2014.1.6
Stiahnuť citáciu

Referencie

  1. ČOREJOVÁ, T., ROSTÁŠOVÁ, M.: Diagnostický postup v manažérstve kvality v pošte /. - 1. vyd. - Žilina : Žilinská univerzita v EDIS, 1999. - 94 s. : obr. 30, tab. 11. - Lit. 76. - ISBN 80-7100-619-X
  2. BLECHARZ, P.: Základy moderního řízení kvality. Vydavateľstvo: Ekopress, 2011, ISBN: 9788086929750
  3. MADLEŇÁKOVÁ, M.: Procesné riadenie kvality v poštových službách. In: IPoCC - International Postal and e-Communications Conference: sborník příspěvků mezinárodní konference IPoCC "Možnosti rozvoje poštovních služeb a elektronických komunikací" = proceedings of the IPoCC Conference "Possibilities of Postal Services and e-Communications Development" : Pardubice, September 13th-14th, 2012. - [Pardubice]: Institut Jana Pernera, 2012. - ISBN 978-80-86530-84-0. - CD-ROM, s. 144-149.
  4. MATEIDES, A. A KOLEKTÍV: Manažérstvo kvality (História, koncepty, metódy), Vydavateľstvo: Epos, 2006, ISBN: 8080576564
  5. NENADAL, K.: Moderní systémy řízení jakosti. Quality Management. Praha: Management Press, 1998. ISBN 80-859-4363-8.
  6. PLURA, J.: Plánování a neustálé zlepšování jakosti. Vydavateľstvo: Computer Press, 2001, ISBN: 8072265431
  7. STRENITZEROVÁ, M.: Uplatnenie metódy FMEA (Failure mode and effect analysis) pri diagnostikovaní kvality služieb. Diagnostika podniku, controlling a logistika [elektronický zdroj] : VII. medzinárodná vedecká konferencia : zborník prednášok a príspevkov : Žilina, 16.-17. apríl 2014. - Žilina: Žilinská univerzita, 2014. - ISBN 978-80-554-0856-9. - CD-ROM, s. 300-307.
  8. ŠEVČÍK, P.: Spracovanie zásielok v podmienkach spoločnosti DHL Express (Slovakia), spol. s r. o. Diplomová práca, Katedra spojov, FPEDAS, ŽU v Žiline, 2014, školiteľ: Madleňáková Lucia
  9. SALAVA, D. - ŠVADLENKA, L. Quality Measurement in EU and Czech Postal Services Market. Perner's Contacts, 2009, vol. 4, no. 2, s. 108-113. ISSN: 1801-674X.

Tento článok je publikovaný v režime otvoreného prístupu k vedeckým informáciam (Open Access), ktorý je distribuovaný pod licenciou Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), ktorá umožňuje distribúciu, reprodukciu a zmeny, ak sa pôvodna práca riadne ocitovaná. Distribúcia, reprodukcia alebo zmeny, ktoré nie sú v súlade s podmienkami tejto licencie, nie sú povolené.