Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2019, 14(2):25-33 | DOI: 10.26552/pte.C.2019.2.4

Tlačené médiá vs. spravodajské portály

Peter Jucha, Tatiana Čorejová
Žilinská univerzita v Žiline, Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov, Katedra spojov

According to some opinions, print media are currently retreating, mainly because of the increased impact of the Internet. Nevertheless, the print media has not completely disappeared from the market. The internet version of newspapers, journals and magazines thus represents a certain substitution or competition. The primary goal of this paper is to compare the two media tips while identifying the advantages and disadvantages of each, the main differences between them.

Kľúčové slová: reader, visitors, advertising, news portals, print media

Uverejnené: September 30, 2019  Zobraziť citáciu

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Jucha, P., & Čorejová, T. (2019). Tlačené médiá vs. spravodajské portály. Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod14(2), 25-33. doi: 10.26552/pte.C.2019.2.4
Stiahnuť citáciu

Referencie

  1. 4 dôvody, prečo je tlač lepšia forma reklamy ako digitálna. 2019. Dostupné na: https://peroutka.sk/4-dovody-preco-je-tlac-dobra-forma-reklamy/
  2. ABC SR. [online]. Dostupné na: https://medialne.etrend.sk/tlac-grafy-a-tabulky.html
  3. BANERJEE, S. Print media in business in digital age: Tips to survive in 2019 - 2020. 2019. Dostupné na: https://www.rswebsols.com/tutorials/misc/print-media-business-digital-age-survive-2019-2020?fbclid=IwAR0omspX_qo4MrtiOlrli_UDte2FQEIx1p49mNaWU4AOSSwZOB6yQB7VgRg
  4. BELLA, T.: Etika a internetové média. [DP]. Bratislava : Filozofická fakulta UK, 2001. s. 16. [online]. Dostupné na: http://perohryz.eu/media/etika_internet_media.pdf
  5. Cross-media study shows print advertising has highest ROI. 2014. Dostupné na: https://www.inma.org/blogs/earl/post.cfm/cross-media-study-shows-print-advertising-has-highest-roi
  6. ČOREJOVÁ, T. - ORIEŠČIKOVÁ, A.: Vplyv rozvoja IKT na hodnotový reťazec pri tvorbe a šírení informácií. In: Globalizácia a jej sociálno-ekonomické dôsledky '13 ISSN 1336-5878. Žilina, Žilinská univerzita, 2013. CD-ROM, s. 69-74.
  7. CHEIK-HUSSEIN, M. PwC: Digital newspaper advertising to slow to $700m by 2023. 2019. Dostupné na: https://www.adnews.com.au/news/pwc-digital-newspaper-advertising-to-slow-to-700m-by-2023
  8. KAVECKÝ, L. Komparácia internetovej a printovej podoby SME. 2009. s. 80. Dostupné na: https://diplomovka.sme.sk/zdroj/3501.pdf
  9. KOSEČEKOVÁ, R.: Nezomrela, ale potrebuje viac kreatívnych nápadov. Ako pomôcť reklame v printe. 2019. Dostupné na: https://medialne.etrend.sk/marketing/nezomrela-ale-potrebuje-viac-kreativnych-napadov-ako-pomoct-reklame-v-printe.html
  10. Leto 2019: Mediálny trh je konsolidovaný, jeho budúcnosť je v monetizácii obsahu. 2019. Dostupné na: https://strategie.hnonline.sk/media/1925836-konferencia-lote-2019-medialny-trh-je-konsolidovany-jeho-buducnost-je-v-monetizacii-obsahu?fbclid=IwAR0AN6uwjbIWDzVTv6ucyfnDrW_IenKQBzqyfGBslVHaDHR6uPThwb4pzgE
  11. LOPEZ, A. - CASTAŇO, R.: Consumer Behavior on Social Media: A Thematic Exploration and an Agenda for Future Inquiry. In Business Governance and Society 2019. 2019. str. 281-301. Palgrave Macmillan, Cham. Prejsť k pôvodnému zdroju...
  12. MAYHEW, F.: National newspaper ABCs: Guardian sees smallest circulation decline dor July 2019. 2019. Dostupné na: https://www.pressgazette.co.uk/national-newspaper-abcs-guardian-sees-smallest-circulation-decline-for-july-2019/
  13. MEDINA, M.: Print Still Matters in 2019. 2019. Dostupné na: https://www.relevance.com/print-still-matters-in-2019/
  14. PANTANO, E., PRIPORAS, C. V., MIGLIANO, G.: Reshaping traditional marketing mix to include social media participation: evidence from Italian firms. European Business Review, 2019. (just-accepted), 00-00. Prejsť k pôvodnému zdroju...
  15. SANTILLANA, M., NGUYEN, A. T., DREDZE, M., PAUL, M. J., NSOSIE, E. O., BROWNSTEIN, J. S.: Combining search, social media, and traditional data sources to improve influenza surveillance. 2015. PLoS computational biology, 11(10), e1004513. Prejsť k pôvodnému zdroju...
  16. SEIDENBERG, A., JO, C., RIBISL, K., LEE, J., BUCHTING, F., KIM, Y., EMERY, S. A national study of social media, television, radio, and internet usage of adults by sexual orientation and smoking status: implications for campaign design. 2017. International journal of environmental research and public health, 14(4), 450. Prejsť k pôvodnému zdroju...
  17. TA3.: Budúcnosť printových médií. 2016. Dostupné na: https://www.ta3.com/clanok/1083148/buducnost-printovych-medii.html
  18. TOBITT, CH.: Comscore: Sun online reaches biggest ever UK monthly audience. 2019. Dostupné na: https://www.pressgazette.co.uk/comscore-sun-reaches-biggest-ever-uk-online-audience/
  19. Traditional media vs Internet media. 2019. Dostupné na: https://meco6936.wordpress.com/2019/04/12/traditional-media-vs-internet-media/
  20. Výhody a nevýhody jednotlivých médií pre reklamu. 2001. Dostupné na: https://www.sme.sk/c/152112/vyhody-a-nevyhody-jednotlivych-medii-pre-reklamu.html
  21. WHO OWNS THE UK MEDIA? 2019. Dostupné na: https://www.mediareform.org.uk/wp-content/uploads/2019/03/execsumFINALonline2.pdf

Tento článok je publikovaný v režime otvoreného prístupu k vedeckým informáciam (Open Access), ktorý je distribuovaný pod licenciou Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), ktorá umožňuje distribúciu, reprodukciu a zmeny, ak sa pôvodna práca riadne ocitovaná. Distribúcia, reprodukcia alebo zmeny, ktoré nie sú v súlade s podmienkami tejto licencie, nie sú povolené.