Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2020, 15(2):59-65 | DOI: 10.26552/pte.C.2020.2.8

Crowdfundingové platformy a ich komparácia na základe pôsobnosti

Mária Žilinčíková
Katedra spojov, FPEDAS, Žilinská univerzita v Žiline

At present, companies operate various forms of financing to finance their projects. One of these resources that comes to the fore is crowdfunding platforms. Therefore, the aim of the article is to compare crowdfunding platforms in selected countries. The comparison focuses on the crowdfung platforms Starter and Hithit in terms of remuneration criteria.

Kľúčové slová: contributor, crowdfunding, e-commerce, optimization

Uverejnené: September 30, 2020  Zobraziť citáciu

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Žilinčíková, M. (2020). Crowdfundingové platformy a ich komparácia na základe pôsobnosti. Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod15(2), 59-65. doi: 10.26552/pte.C.2020.2.8
Stiahnuť citáciu

Referencie

  1. LYONS, T.: Social Entrepreneurship: How Businesses Can Transform Society, 2010. Approaches to Financing Social Entrepreneurship, 2. Santa Barbara, CA: Praeger
  2. MEYSKENS, M., CARSRUD, A.: Nascent Green-Technology Ventures: An Exploratory Study Assessing the Role of Partnership Diversity in Firm Success, 2013. Small Business Economics 40 (3): 739-59 Prejsť k pôvodnému zdroju...
  3. CENTOBELLI, P., CERCHIONE, R., ESPOSITO, E., RAFFA, M.: The revolution of crowdfunding in social knowledge economy, 2016. Literature review and identification of business models. Advanced Science Letters, 22(5-6), 1666-1669
  4. Dopady digitalizace na trh práce v ČR a EU: Oddělení strategických trendů EU, OSTEU Discussion paper 12/2015
  5. GORE, E. M., DIGIAMMARINO, B.: Crowdfunding for Nonprofits (SSIR) [Web log post], 2014. Accessed November 11, 2014, [online]. [cit. 2020-10-02]. Dostupné na: http://www.ssireview.org/blog/entry/crowdfunding_for_nonprofits
  6. BELLEFLAMME, P., LAMBERT, T., SCHWIENBACHER, A.: Crowdfunding: An Industrial Organization Perspective, 2010. In Prepared for the Workshop Digital Business Models: Understanding Strategies', held in Paris on June (pp. 25-26)
  7. Získať peniaze cez crowdfunding nie je ľahké. Za pokus to však stojí. Www.eprogress.sk [online]. Bratislava: eProgress.sk, 2019, 25.9.2019. [cit. 2020-08-25]. Dostupné na: https://www.eprogress.sk/crowdfunding-definicia-a-platformy
  8. LEHNER, O. M.: Crowdfunding Social Ventures: A Model and Research Agenda, 2013. Venture Capital 15 (4): 289-311 Prejsť k pôvodnému zdroju...
  9. CF platformy. Crowdfunding.ciforum.sk [online]. Bratislava: Creative Industry Forum, 2018. [cit. 2020-06-02]. Dostupné na: https://crowdfunding.ciforum.sk/platforms
  10. MARTÍNEZ-CLIMENT, C., ZORIO-GRIMA, A., RIBEIRO-SORIANO, D.: Financial return crowdfunding: literature review and bibliometric analysis, 2018. International Entrepreneurship and Management Journal, 14(3), 527-553 Prejsť k pôvodnému zdroju...
  11. MEYSKENS, M., BIRD, L.: Crowdfunding and value creation. Entrepreneurship, 2015. Research Journal, 5(2), 155-166 Prejsť k pôvodnému zdroju...
  12. HUI, J. S., GERBER, E. M.: Crowdfunding science: Sharing research with an extended audience, 2015. In Proceedings of the 18th ACM Conference on Computer Supported Cooperative Work & Social Computing (pp. 31-43)
  13. ÖZDEMIR, V., FARIS, J., SRIVASTAVA, S.: Crowdfunding 2.0: the next-generation philanthropy, 2015. EMBO reports, 16(3), 267-271 Prejsť k pôvodnému zdroju...

Tento článok je publikovaný v režime otvoreného prístupu k vedeckým informáciam (Open Access), ktorý je distribuovaný pod licenciou Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), ktorá umožňuje distribúciu, reprodukciu a zmeny, ak sa pôvodna práca riadne ocitovaná. Distribúcia, reprodukcia alebo zmeny, ktoré nie sú v súlade s podmienkami tejto licencie, nie sú povolené.