Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2021, 16(2):8-14 | DOI: 10.26552/pte.C.2021.2.2
Preferencie a spokojnosť slovenských zákazníkov so službami dodania tovaru v rámci poslednej míle
- Žilinská univerzita, Univerzitná 8215/1, 01026 Žilina, Slovensko
The main goal of the paper is to identify the preferences and satisfaction of customers with delivery services within the last mile. To this end, a questionnaire survey was conducted, which showed that consumers prefer delivery by courier, payment by card online and can already imagine to a large extent the delivery of goods by drone.
Kľúčové slová: customer, delivery services, last mile
Uverejnené: September 1, 2021 Zobraziť citáciu
| ACS | AIP | APA | ASA | Harvard | Chicago | Chicago Notes | IEEE | ISO690 | MLA | NLM | Turabian | Vancouver |
Referencie
- ARIF, MSM., YAN, NS., ZAKUAN, N., BAHARI, AZ., JUSOH, A.: Web-based Factors Affecting Online Purchasing Behaviour. 2013 International Conference on Manufacturing, Optimization, Industrial and Material Engineering (MOIME 2013), 2013, ISSN 1757-8981
Prejsť k pôvodnému zdroju... - CARDENAS, I., BECKERS, J., VANELSLANDER, T.: E-commerce last-mile in Belgium: Developing an external cost delivery index. Research in Transportation Business and Management, 2017, s. 123-129, ISSN 2210-5395
Prejsť k pôvodnému zdroju... - JANJEVIC, M., WINKENBACH, M.: Characterizing urban last-mile distribution strategies in mature and emerging e-commerce markets. Transportation Research Part A-policy nad Practice, 2020, s. 164-196, ISSN 0965-8564
Prejsť k pôvodnému zdroju... - VAKULENKO, Y., SHAMS, P., HELLSTROM, D., HJORT, K.: Service innovation in e-commerce last mile delivery: Mapping the e-customer journey. Journal of Business Research, 2019, s. 461-468, ISSN 0148-2963
Prejsť k pôvodnému zdroju... - LI, X., LIU, HF., ZHU, B.: Evolutive preference analysis with online consumer ratings. Information Science, 2020, s. 332-344, ISSN 0020-0255
Prejsť k pôvodnému zdroju... - PILIK, M., JURICKOVA, E., KWARTENG, MA.: On-line shopping behaviour in the Czech Republic under the digital transformation of economy. Economic Annals-XXI, 2017, s. 119-123, ISSN 1728-6220
Prejsť k pôvodnému zdroju... - LIUQU, YY., FAN, XH., FU, PL.: From Customer Satisfaction to Customer Experience: Online Customer Satisfacion Practice in International E-commerce. Cross-Cultural Design: Applications in Mobile Interaction, Education, Health, Transport and Cultural Heritage, CCD 2015, PT II, 2015, s. 80-89, ISSN 0302-9743
Prejsť k pôvodnému zdroju... - DUMITRESCU, L., CETINA, I., PENTESCU, A., FUCIU, M.: Customer Satisfacion - Premise in Gaining Customer Loyalty. 18th International Conference - The Knowledge-Based Organization: Management and Military Sciences, Conference Proceedings 1, 2012, s. 483-488, ISSN 1843-6722
- SIMANJUNTAK, M.: Consumer empowerment on online purchasing. Independence Journal of Management & Production, 2020, s. 236-255, ISSN 2236-269X
Prejsť k pôvodnému zdroju... - 3 spôsoby, ako doručiť balík či tovar ku zákazníkovi. 2019. [online]. Dostupné na: https://dociela.sk/logistika/3-sposoby-ako-dorucit-balik-ci-tovar-ku-zakaznikovi/
- REMOVČÍKOVÁ, L.: Hotovosť, karta či mobil? Ktorá platobná metóda je najobľúbenejšou a ktorá najbezpečnejšia? 2019. [online]. Dostupné na: https://www.podnikajte.sk/informacne-technologie/hotovost-karta-ci-mobil-platobna-metoda
- ABRAHAM, A.: How Technology is Improving Last-Mile Delivery in 2020. 2020. [online]. Dostupné na: https://yourstory.com/mystory/technology-improving-last-mile-delivery-2020
Tento článok je publikovaný v režime otvoreného prístupu k vedeckým informáciam (Open Access), ktorý je distribuovaný pod licenciou Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), ktorá umožňuje distribúciu, reprodukciu a zmeny, ak sa pôvodna práca riadne ocitovaná. Distribúcia, reprodukcia alebo zmeny, ktoré nie sú v súlade s podmienkami tejto licencie, nie sú povolené.


