Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2023, 18(2):19-24 | DOI: 10.26552/pte.C.2023.2.3

Metódy využívané pre tvorbu digitálnej marketingovej stratégie a ich aplikácia

Viktória Polčicová1, Radovan Madleňák1
1 Katedra spojov, FPEDAS, Žilinská univerzita v Žiline

The article systematically reviews and analyses the methods used in shaping digital marketing strategy. It focuses on guiding the concept of digital marketing strategy and discusses in detail the specific practices used in this area. It aims to describe and explain in detail the relevance of these methods to the contemporary business world and their contribution to the formation of effective marketing strategies for companies.

Kľúčové slová: digital marketing strategy, marketing strategy model, model AIDA, model RACE, model STDC, model SOSTAC

Vložený: December 7, 2023; Revidovaný: December 7, 2023; Přijatý: December 27, 2023; Uverejnené: January 1, 2024  Zobraziť citáciu

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Polčicová, V., & Madleňák, R. (2023). Metódy využívané pre tvorbu digitálnej marketingovej stratégie a ich aplikácia. Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod18(2), 19-24. doi: 10.26552/pte.C.2023.2.3
Stiahnuť citáciu

Referencie

  1. Čo je to marketingová stratégia a ako na ňu. [online]. 2023. [cit. 2023-11-30]. Dostupné na internete: <https://www.upgates.sk/a/co-je-to-marketingova-strategia-a-ako-na-nu>.
  2. STRAKA, M. Marketingová stratégia - Návod krok za krokom. [online]. 2022 [cit. 2023-11-30]. Dostupné na internete:< https://marekstraka.com/marketingova-strategia/>.
  3. PASTIER, M. Žltá kniha budovania značky. 1. vyd. Barecz & Conrad Media s.r.o., 2023. ISBN 978-80-8258-011-5
  4. Overview AIDA. [online]. [cit. 2023-11-16]. Dostupné na internete :<https://www.oxfordreference.com/display/10.1093/oi/authority.20110803095432783>.
  5. HANLON, A. The AIDA model. [online]. 2023. [cit. 2023-11-14]Dostupné na internete:<https://www.smartinsights.com/traffic-building-strategy/offer-and-message-development/aida-model/>.
  6. MONTAZERIBARFOROUSHI, S. KESHAVARZSALEH, A. ZOËGARAMSØY, T. On the hierarchy of choice: An applied neuroscience perspective on the AIDA model, Cogent Psychology, 4:1, 1363343, [online]. 2017. [cit. 2023-11-16]. Dostupné na internete:<https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/23311908.2017.1363343>. Prejsť k pôvodnému zdroju...
  7. ROUTELA, S. Social Media for New Product Launch: A Study of Social Media Platforms Across the RACE Planning Framework, International Journal of Interactive Mobile Technologies (iJIM), 15(05):187. [online]. 2021. [cit. 2023-11-16]. Dostupné na internete:<https://www.researchgate.net/publication/350120320_Social_Media_for_New_Product_Launch_A_Study_of_Social_Media_Platforms_Across_the_RACE_Planning_Framework>. Prejsť k pôvodnému zdroju...
  8. CHAFFEY, D. Introducing The RACE Growth System and RACE Planning Framework: practical tools to improve your digital marketing. [online]. 2022. [cit. 2023-11-16]. Dostupné na internete: <https://www.smartinsights.com/digital-marketing-strategy/race-a-practical-framework-to-improve-your-digital-marketing/>. Prejsť k pôvodnému zdroju...
  9. BÍLKOVÁ, R. Digital marketing communication in the age of globalization. [online]. 2021. [cit. 2023-11-25]. Dostupné na internete:< https://www.shs-conferences.org/articles/shsconf/abs/2021/40/shsconf_glob2021_06002/shsconf_glob2021_06002.html>.
  10. KAUSHIK, A. Occam's Razor. 2023. [cit. 2023-11-25]. Dostupné na internete: <https://www.kaushik.net/avinash/>.
  11. STDC Marketing Framework (See Think Do Care) v praxi. [online]. 2023. [cit. 2023-11-25]. Dostupné na internete: <https://krejta.cz/marketingovy-slovnik/stdc-framework/>.
  12. ADIWIBOWO, B.S., ANDRARILADCHI, H. Development of Public Relation Strategy with Marketing Mix and SOSTAC Approach on Tourism Product, Case Study of Belitung Tourism). [online]. Conference Paper. 2018. [cit. 2023-11-25]. Dostupné na internete: <https://www.researchgate.net/profile/Herdi-Andrariladchi/publication/343442826_Development_of_Public_Relation_Strategy_with_Marketing_Mix_and_SOSTAC_Approach_on_Tourism_Product_Case_Study_of_Belitung_Tourism/ >.
  13. SOSTAC is a simple, logical and highly effective planning methodology that you can learn in 3 minutes. [online]. 2023. [cit. 2023-02-11]. Dostupné na internete: < https://prsmith.org/sostac/>.
  14. POLČICOVÁ, V. Návrh digitálneho marketingového plánu s využitím modelu SOSTAC. Diplomová práca. Tutor: Radovan Madleňák, Žilinská univerzita v Žiline, Žilina, 2023, 108 s.

Tento článok je publikovaný v režime otvoreného prístupu k vedeckým informáciam (Open Access), ktorý je distribuovaný pod licenciou Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), ktorá umožňuje distribúciu, reprodukciu a zmeny, ak sa pôvodna práca riadne ocitovaná. Distribúcia, reprodukcia alebo zmeny, ktoré nie sú v súlade s podmienkami tejto licencie, nie sú povolené.