Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2009, 4(2):31-37 | DOI: 10.26552/pte.C.2009.2.7
Identifikácia kľúčových faktorov pre vytvorenie užívateľsky orientovanej web aplikácie
- 1 Katedra spojov, Žilinská univerzita, Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov, Univerzitná 8215/1, 010 26 Žilina
- 2 interná doktorandka FPEDAS, Žilinská univerzita, Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov, Univerzitná 8215/1, 010 26 Žilina
Článok sa zaoberá otázkami súvisiacimi s návrhom kľúčových faktorov pre úspešne vytvorenie užívateľsky orientovanej web aplikácie. Poukazuje na spôsoby ich identifikácie, zdroje informácií a vlastný obsah jednotlivých kategórií. Kategóriami kľúčových faktorov boli navrhnuté: Vyhľadateľnosť, Zobraziteľnosť, Home page a Navigácia, ktoré sú ďalej dekomponované a usporiadané do tabuľkovej formy. Ďalej sú v článku uverejnené výsledky testovania niektorých webových aplikácií na základe nových identifikovaných kľúčových faktorov. Testovanie bolo realizované na vybratej vzorke web stránok na Katedre spojov.
Uverejnené: September 30, 2009 Zobraziť citáciu
Referencie
- NIELSEN, J.: Designing web Usability: The Practice of simplicity, SoftPress s.r.o. 2002, ISBN: 80-86497-27-5
- GALOVIČ, M.: Návrh tvorby užívateľsky orientovaných web aplikácií, EDIS ZU v Žiline, DDP, 2008
- KREMEŇOVÁ, I., ROSTAŠOVÁ, M.: Marketing v službách. Marketingový informačný systém. Žilinská univerzita v Žiline, EDIS, ŽILINA, 2005. ISBN 80-8070-358-2
- KREMEŇOVÁ, I., KOVÁČIKOVÁ, M.: Projektovanie technologických procesov a poštových služieb, Žilinská univerzita v Žiline, EDIS 2008, ISBN 978-80-8070-904-4.
Tento článok je publikovaný v režime otvoreného prístupu k vedeckým informáciam (Open Access), ktorý je distribuovaný pod licenciou Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), ktorá umožňuje distribúciu, reprodukciu a zmeny, ak sa pôvodna práca riadne ocitovaná. Distribúcia, reprodukcia alebo zmeny, ktoré nie sú v súlade s podmienkami tejto licencie, nie sú povolené.


