Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2022, 17(2):17-21 | DOI: 10.26552/pte.C.2022.2.3
Súčasný stav kľúčových kompetencií v Slovenskej republike
- 1 Inštitút mediamatiky, Fakulta sociálnych a ekonomických vied, Univerzita Komenského v Bratislave
- 2 Fakulta sociálnych štúdií, Vysoká škola Danubius
- 3 Ústav manažmentu, Slovenská technická univerzita v Bratislave
Based on the results of PISA 2018 and the assumption that key competencies are becoming global in today's globalised world, this paper aims to examine and analyse the current state of global competencies in the Slovak Republic. The paper reveals that Slovak students are not sufficiently prepared to face new global challenges, which implies that the Slovak education system requires reform.
Kľúčové slová: Key Competencies, Global Competencies, OECD, PISA
Vložený: November 12, 2022; Revidovaný: November 12, 2022; Přijatý: November 21, 2022; Uverejnené online: December 9, 2022; Uverejnené: December 11, 2022 Zobraziť citáciu
Prílohy
| Stiahnuť súbor | Ptk_000020_fin-0001.pdf Veľkosť: 618.66 kB |
Referencie
- HRMO, R., TUREK, I.: Návrh systému kľúčových kompetencií. In: Vedecké práce MTF STU v Trnave, Roč. 2 (2013), pp. 1-11. ISSN 1338-0532.
- SUCHOŽOVÁ, E.: Rozvíjanie a hodnotenie kěúčových kompetencií v edukačnom procese. Bratislava: Metodicko-pedagogické centrum, 2014. 94 p. ISBN 978-80-8052-857-7.
- GLOBÁLNEVZDELÁVANIE.SK: Kompetencie pre dnešný svet (2019), [online], [cit. 2022-10-31], URL: https://globalnevzdelavanie.sk/co-je-gv/kompetencie-pre-dnesny-svet/
- HUČÍNOVÁ, L. a kol.: Klíčové kompetence v základním vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2007. 75 p. ISBN 978-80-87000-07-6.
- JASEČKOVÁ, G., KONVIT, M.: Vernadského koncept noosféry a jeho pokračovanie. In: Filozofia, Roč. 76 (2021), č. 9, pp. 717-730. ISSN 0046-385X. DOI: https://doi.org/10.31577/filozofia.2021.76.9.6
Prejsť k pôvodnému zdroju... - KATUŠČÁKOVÁ, M.: LBD ako nová kompetencia informačných špecialistov v kontexte znalostnej spoločnosti. In: ITlib, Roč. 26 (2022), č. Špeciál. pp. 5-9. ISSN 1335-793X. DOI: http://doi.org/10.52036/1335793X.2022.SC.5-9
Prejsť k pôvodnému zdroju... - OECD: PISA 2018 Global Competence, [online], [cit. 2022-10-31], URL: https://www.oecd.org/pisa/innovation/global-competence/
- Recovery and resilience plan of the Slovak Republic (2021), [online], [cit. 2022-10-31], URL: https://knowww.eu/nodes/60867662661d030008c8db6b
- NÚCEM: Zverejnenie výsledkov PISA 2018 - globálne kompetencie, [online], [cit. 2022-10-31], URL: https://www.nucem.sk/dl/4824/tlacova_sprava_globalne_kompetencie.pdf
- SUSTO - SUSTAINABILITY TOOLS: Sú naši žiaci globálne kompetentní? (2020), [online], [cit. 2022-10-31], URL: https://susto.earth/clanky/globalnekompetencie
- MADLEŇÁKOVÁ, L., MADLEŇÁK, R.: Education and quality of life. In: 13th Annual International Conference on Education and New Learning Technologies. Barcelona: IATED, 2021. pp. 11918-11928. ISBN 978-84-09-31267-2.
Prejsť k pôvodnému zdroju... - HOLLÁ BACHANOVÁ, P., GARBÁROVÁ, M.: The process of improving recruitment for university studies. In: VISION 2020: proceedings of the 30th international business information management association conference. Madrid: IBIMA, 2017. pp. 2449-2458. ISBN 978-0-9860419-9-0.
Tento článok je publikovaný v režime otvoreného prístupu k vedeckým informáciam (Open Access), ktorý je distribuovaný pod licenciou Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), ktorá umožňuje distribúciu, reprodukciu a zmeny, ak sa pôvodna práca riadne ocitovaná. Distribúcia, reprodukcia alebo zmeny, ktoré nie sú v súlade s podmienkami tejto licencie, nie sú povolené.


