Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod, 2014 (roč. 9), číslo 1
"Fuzzy Front End" v inovačnom procese
Jakub Cíba
Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2014, 9(1):1-6 | DOI: 10.26552/pte.C.2014.1.1 
Využitie teórie kritických faktorov úspechu pri dosahovaní konkurenčnej výhody
Monika Ďugelová, Mariana Strenitzerová
Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2014, 9(1):7-16 | DOI: 10.26552/pte.C.2014.1.2 
The strategic capability achieving with appropriate resources is an important factor for fighting the downturns. The organisations need to find the right resources and qualifications to gain competitive advantage. The theory of Critical Success Factor can help to join a strategy and the possibilities of organisation. The purpose of our paper is to show the importance of Critical Success Factor for organisation and possibilities of implementation the theory to the strategy analysis process.
Výber vozidla slúžiaceho k obsluhe územia v City logistike aplikáciou multikriteriálnej analýzy
Miroslav Fazekaš, Iveta Kubasáková, Marián Šulgan
Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2014, 9(1):17-20 | DOI: 10.26552/pte.C.2014.1.3 
Operating vehicle is limited element and also has a significant impact on solving the operator of the city. The issue of choosing the appropriate vehicle depends on solving urban area. In the specific case can be used cargo tram, cargo trolley or perhaps lift.
Návrh GLT etikety obsahujúcej RFID identifikátor v automobilovom priemysle
Peter Kolarovszki, Zuzana Kolarovszká, Peter Hlavena
Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2014, 9(1):21-28 | DOI: 10.26552/pte.C.2014.1.4 
Vplyv nástrojov virálneho marketingu na návštevnosť webových stránok v podmienkach univerzity
Radovan Madleňák, Lucia Madleňáková, Alena Pacherová
Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2014, 9(1):29-34 | DOI: 10.26552/pte.C.2014.1.5 
This article is focused in web traffic problem of the website of the Department of Communications, University of Žilina. At the beginning the viral tools that are used by universities as a form of raising awareness of their universities names are analyzed. The aim of the research was the monitoring of the impact of specific viral marketing tools for raising web traffic website of the Department of Communications. The visit rate of the website was measured by Google Analytics, YouTube Analytics and also through Facebook Insights. At the end of the article the correlation analysis was used for the evaluation of the efficiency of viral marketing tools.
FMEA ako súčasť plánovania kvality v poštových procesoch
Lucia Madleňáková, Radovan Madleňák
Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2014, 9(1):35-41 | DOI: 10.26552/pte.C.2014.1.6 
The paper is devoted to the themes and procedures concerning processing of express shipments inside postal company. The target of the paper is to find and identify possible process mistakes and errors, find solutions. For that purpose, Failure mode and Effect analysis method has been used. At the end of the paper several proposals for optimization of process in FMEA sheets can be found.
Analýza reklamného odvetvia v Slovenskej republike
Miriam Močková
Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2014, 9(1):42-51 | DOI: 10.26552/pte.C.2014.1.7 
The advertising industry is a fast-growing industry and largely contributes to the gross domestic product in any country. Furthermore, the advertising industry operates as a link between producers, service providers and their customers, also plays an important role in the economy of the country.
Nové formy elektronického marketingu a možnosti oslovenia zákazníkov
Katarína Teplická
Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2014, 9(1):52-58 | DOI: 10.26552/pte.C.2014.1.8 
Elektronický marketing je nástroj, prostredníctvom ktorého môžu podnikateľské subjekty oslovovať svojich potenciálnych zákazníkov. Informačná doba si preto vyžaduje využívať nové formy elektronickej komunikácie aj v podnikateľskom prostredí. Podniky venujú zvýšenú pozornosť novým marketingovým nástrojom v rámci elektronickej komunikácie, ich význam neustále rastie a záujem zo strany potenciálnych zákazníkov má narastajúcu odozvu. V príspevku sa vzhľadom k vyššie uvedeným skutočnostiam budeme venovať výhodám jednotlivých marketingových nástrojov v oblasti elektronického marketingu a poukážeme na ich dôležitosť z hľadiska zvyšovania trhového podielu,...

