Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod, 2012 (roč. 7), číslo 2

Simulačný model skladového hospodárstva

Lukáš Achimský, Veronika Achimská

Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2012, 7(2):1-6 | DOI: 10.26552/pte.C.2012.2.1  

Článok poukazuje na možnosti využitia metódy simulácie pri riešení skladového hospodárstva, čo je jednou z hlavných úloh podnikov realizujúcich svoje podnikanie v prostredí internetového obchodu s tovarmi. V článku je tiež navrhnutý jednoduchý algoritmus na výstavbu simulačného modelu, ktorý môže napomôcť zodpovedať na základné otázky týkajúce sa riadenia skladového hospodárstva.

Porovnanie podnikateľských prostredí Slovenskej, Českej a Poľskej republiky z pohľadu daňovej politiky

Magdaléna Brezániová, Zuzana Štofková

Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2012, 7(2):7-13 | DOI: 10.26552/pte.C.2012.2.2  

Hodnotenie web dizajnu elektronického obchodu

Jakub Cíba

Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2012, 7(2):14-21 | DOI: 10.26552/pte.C.2012.2.3  

Segmenty a nástroje predaja zákazníckej bázy firemných zákazníkov poštového podniku

Pavol Dydňanský, Radovan Madleňák

Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2012, 7(2):22-25 | DOI: 10.26552/pte.C.2012.2.4  

Změna procesů a vztahů státu k občanovi pomocí egovernmentu

Marcela Hrdá, Iveta Kremeňová

Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2012, 7(2):26-29 | DOI: 10.26552/pte.C.2012.2.5  

Vývoj, predikcia a využitie ukazovateľov podnikateľského prostredia pre skvalitnenie poštových služieb

Alena Košťálová

Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2012, 7(2):30-38 | DOI: 10.26552/pte.C.2012.2.6  

Služby poskytovateľov freewebemailových služieb

Radovan Madleňák, Lucia Madleňáková

Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2012, 7(2):39-46 | DOI: 10.26552/pte.C.2012.2.7  

Hodnotenie postavenia poštových podnikov na trhu poštových služieb

Lucia Madleňáková

Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2012, 7(2):47-57 | DOI: 10.26552/pte.C.2012.2.8  

Analýza využívania služieb egovernmentu v SR

Lucia Madleňáková, Radovan Madleňák

Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2012, 7(2):58-69 | DOI: 10.26552/pte.C.2012.2.9  

Functioning of Polish Postal Services Market During the Financial Crisis

Paweł Mrowiec

Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2012, 7(2):70-74 | DOI: 10.26552/pte.C.2012.2.10  

Since Poland joined the European Union, the market of postal services has been gradually adapted as well as liberalized in accordance with EU requirements. The liberalization process means that the scope of services restricted for the public operator has been reduced and the number of other postal operators has increased. The current economic crisis has had a considerable impact on the postal services market what can be proved by recent financial reports published by Poczta Polska S.A. (The Polish Postal Service) - the public operator. It also seems that despite major organizational changes made in Poczta Polska S.A., the direction of these changes...

Úroveň poskytovania poštových elektronických služieb v oblasti ePOST

Bystrík Nemček, Iveta Kremeňová, Rita Tornyaiová

Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2012, 7(2):75-80 | DOI: 10.26552/pte.C.2012.2.11  

Výpočet vzorky respondentov v marketingovom prieskume pri jednoduchom a viacstupňovom delení

Ivan Stríček

Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2012, 7(2):81-85 | DOI: 10.26552/pte.C.2012.2.12  

Článok je zameraný na určenie efektívneho rozdelenia vzorky v marketingovom výskume pri jednoduchom a viacstupňovom delení. Na praktickom príklade si ukážeme výpočet vzorky a vplyv jej rozdelenia do vrstiev na konečnú chybu výberu.

Elektronický obchod a ochrana osobných údajov

Viera Šukalová, Pavel Ceniga

Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2012, 7(2):86-92 | DOI: 10.26552/pte.C.2012.2.13  

Analýza vplyvu vybraných faktorov na výšku mzdy zamestnancov v Žilinskom kraji

Lucia Švábová

Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2012, 7(2):93-100 | DOI: 10.26552/pte.C.2012.2.14  

Vývoj trhu elektronických komunikácií na Slovensku

Juraj Zachar, Petra Kunertová

Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2012, 7(2):101-108 | DOI: 10.26552/pte.C.2012.2.15  

Článok opisuje vývoj elektronických komunikácií na Slovensku. Oblasť elektronických komunikácií je na Slovensku rozdelená na tri čiastkové trhy: trh pevných sietí, trh mobilných sietí a trh širokopásmového prístupu. Spoločne tieto tri čiastkové trhy vytvárajú jednotný trh elektronických komunikácií, na ktorom pôsobia jednotliví prevádzkovatelia elektronických komunikačných sietí a poskytovatelia elektronických komunikačných služieb. V článku je tiež popísaný vývoj jednotlivých trhov elektronických komunikácií.

Analýza úrovne inovácií poštových služieb vybraných poštových operátorov

Bystrík Nemček, Iveta Kremeňová, Rita Tornyaiová

Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2012, 7(2):109-115 | DOI: 10.26552/pte.C.2012.2.16