Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod, 2006 (roč. 1), číslo 1

Kvalita poštových služieb

Karol Achimský

Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2006, 1(1):1-4 | DOI: 10.26552/pte.C.2006.1.1  

This article is about quality monitoring of postal services in Slovakia.

Hodnotový reťazec a stratégia diferenciácie v poštovom podniku

Tatiana Čorejová, Lívia Gočalová

Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2006, 1(1):5-9 | DOI: 10.26552/pte.C.2006.1.2  

K problematike stanovenia počtu zamestnancov

Pavel Kaštánek, Anna Paďourová

Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2006, 1(1):10-14 | DOI: 10.26552/pte.C.2006.1.3  

V predloženom článku vzhľadom na permanentnú aktuálnosť problému hľadania zdrojov znižovania nákladov a výdajov v podnikovom transformačnom procese sú predstavené potenciálne možné spôsoby znižovania (optimalizácie) počtu niektorých kategórií zamestnancov to prostredníctvom metód porovnávania výkonov a viacnásobných variačných rozpätí.

Liberalizácia poštového trhu

Iveta Kremeňová, Jana Palková

Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2006, 1(1):15-19 | DOI: 10.26552/pte.C.2006.1.4  

Analýza trhu internetovej reklamy v slovenskej republike

Radovan Madleňák

Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2006, 1(1):20-25 | DOI: 10.26552/pte.C.2006.1.5  

K problematike vecnej a cenovej regulácie poštových služieb

Lucia Madleňáková

Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2006, 1(1):26-32 | DOI: 10.26552/pte.C.2006.1.6  

Informačné a asistenčné služby Slovak Telecomu, a.s.

Margita Majerčáková

Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2006, 1(1):33-38 | DOI: 10.26552/pte.C.2006.1.7  

Možnosti inovácií metódy "Mystery shopping" - uplatnenie zahraničných skúseností v podmienkach slovenských podnikov služieb

Mária Rostášová, Miroslav Báťka, Lívia Gočalová

Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2006, 1(1):39-45 | DOI: 10.26552/pte.C.2006.1.8  

Globalizácia a práca manažéra

Mariana Strenitzerová

Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2006, 1(1):46-50 | DOI: 10.26552/pte.C.2006.1.9  

Courier, Express and Parcel Services in the new conditions

Libor Švadlenka

Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2006, 1(1):51-56 | DOI: 10.26552/pte.C.2006.1.10  

Der Beitrag befasst sich mit dem Sektor der Kurier-, Express- und Postdienste. Er definiert Begriffe, beschreibt seine Bedeutung, geht die Auswirkung des Beitritts der Tschechischen Republik zur Europäischen Union auf diesen Sektor nach, bzw. auf seine Beteiligten, und schätzt seine Entwicklung künftighin ein. Er unterstreicht vor allem die Sektoren, die auf den Kenntnissen und ihrem Anschluss an den Expressdienstssektor aufgebaut sind, und sieht die versprechende Zukunft dieses Sektors voraus.

Zásady riadenia vzťahov so zákazníkmi

Juraj Vaculík, Marek Kruppa

Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2006, 1(1):57-61 | DOI: 10.26552/pte.C.2006.1.11  

Oceňovanie opcií pomocou Black - Scholesovho modelu a pomocou binomických stromov

Lucia Vrábelová

Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2006, 1(1):62-68 | DOI: 10.26552/pte.C.2006.1.12  

This paper deals with financial derivates pricing using the Black - Scholes pricing formulas and using the Binomial Tree Model. The price of call option calculated from Black - Scholes model using the Monte Carlo simulation of stock price path is compared with the price calculated from Binomial Model. The error of this two numerical methods is estimated.

Štatistika spoločenskej (verejnej) mienky

Oľga Zajasenská

Pošta, telekomunikácie a elektronický obchod 2006, 1(1):69-70 | DOI: 10.26552/pte.C.2006.1.13